مقام معظم رهبری (مدظله العالی) | آن‌ها [امریکاییها]، یک جنگ فرهنگی راه انداختند که دفاع مقدس فراموش شود. جمهوری اسلامی فناوری نرم راهیان نور را راه انداخت. ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ | راهیان نور کار بسیار بزرگ و مهمّی است. ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ | راهیان نور یک فنّاوری جدید برای استفاده‌ی از معدن تمام‌نشدنی سالهای دفاع مقدّس است، معنایش این است که همه‌ی کشور باید از این استفاده کند و قدر آن را بداند. ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ | این حرکت راهیان نور را مغتنم بشمرید. ۱۳۹۳/۰۱/۰۶ | راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی یک سنت حسنه به منظور پیشگیری از دو آسیب «فراموشی» و «تحریف» است. ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ | «راهیان نور»، بحمدالله این حرکت موفّق -که چند سالی است در کشور راه افتاده و روز‌به‌روز بحمدالله توسعه پیدا کرده است- یکی از جلوه‌های پاسداشت دوران دفاع مقدّس است. ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ | من از این حرکت راهیان نور -که چند سال است بحمدالله روزبه‌روز هم در کشور توسعه پیدا کرده- بسیار خرسندم و این حرکت را حرکت بسیار بابرکتی میدانم. ۱۳۸۹/۰۱/۱۱ | نکته‌ی اصلی و کلیدی در اردوهای راهیان نور، ایجاد زمینه برای «زیارت با معرفت» است. ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ | آنچه مهم است این است که ملت ایران این مقطع تاریخی حساس دفاع مقدس را هرگز فراموش نکند و سالهای پرمحنت، ولی پرافتخار دوران جنگ تحمیلی را هرگز از یاد نبرید. این آمدنها، این اظهار ارادتها، این یادبود گرفتنها، کمک میکند به اینکه این یادها در ذهنها زنده بماند. ۱۳۸۹/۰۱/۱۱ | مردم کشور، این سنت بسیار ستودنی [راهیان نور] را از چند سال پیش در پیش گرفتند که بیایند این مناطق را سالیانه -بخصوص در ایام اول سال- زیارت کنند. اینجا زیارتگاه است. ۱۳۸۹/۰۱/۱۱ | برای من مایه‌ی افتخار و سربلندی است که در این نقطه، در جمع شما راهیان نور و مجموعه‌ی عشاق دل‌باخته‌ی یاد شهیدان حضور داشته باشم. ۱۳۸۵/۰۱/۰۵
مقام معظم رهبری (مدظله العالی) | آن‌ها [امریکاییها]، یک جنگ فرهنگی راه انداختند که دفاع مقدس فراموش شود. جمهوری اسلامی فناوری نرم راهیان نور را راه انداخت. ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ | راهیان نور کار بسیار بزرگ و مهمّی است. ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ | راهیان نور یک فنّاوری جدید برای استفاده‌ی از معدن تمام‌نشدنی سالهای دفاع مقدّس است، معنایش این است که همه‌ی کشور باید از این استفاده کند و قدر آن را بداند. ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ | این حرکت راهیان نور را مغتنم بشمرید. ۱۳۹۳/۰۱/۰۶ | راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی یک سنت حسنه به منظور پیشگیری از دو آسیب «فراموشی» و «تحریف» است. ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ | «راهیان نور»، بحمدالله این حرکت موفّق -که چند سالی است در کشور راه افتاده و روز‌به‌روز بحمدالله توسعه پیدا کرده است- یکی از جلوه‌های پاسداشت دوران دفاع مقدّس است. ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ | من از این حرکت راهیان نور -که چند سال است بحمدالله روزبه‌روز هم در کشور توسعه پیدا کرده- بسیار خرسندم و این حرکت را حرکت بسیار بابرکتی میدانم. ۱۳۸۹/۰۱/۱۱ | نکته‌ی اصلی و کلیدی در اردوهای راهیان نور، ایجاد زمینه برای «زیارت با معرفت» است. ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ | آنچه مهم است این است که ملت ایران این مقطع تاریخی حساس دفاع مقدس را هرگز فراموش نکند و سالهای پرمحنت، ولی پرافتخار دوران جنگ تحمیلی را هرگز از یاد نبرید. این آمدنها، این اظهار ارادتها، این یادبود گرفتنها، کمک میکند به اینکه این یادها در ذهنها زنده بماند. ۱۳۸۹/۰۱/۱۱ | مردم کشور، این سنت بسیار ستودنی [راهیان نور] را از چند سال پیش در پیش گرفتند که بیایند این مناطق را سالیانه -بخصوص در ایام اول سال- زیارت کنند. اینجا زیارتگاه است. ۱۳۸۹/۰۱/۱۱ | برای من مایه‌ی افتخار و سربلندی است که در این نقطه، در جمع شما راهیان نور و مجموعه‌ی عشاق دل‌باخته‌ی یاد شهیدان حضور داشته باشم. ۱۳۸۵/۰۱/۰۵
مقام معظم رهبری (مدظله العالی) | آن‌ها [امریکاییها]، یک جنگ فرهنگی راه انداختند که دفاع مقدس فراموش شود. جمهوری اسلامی فناوری نرم راهیان نور را راه انداخت. ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ | راهیان نور کار بسیار بزرگ و مهمّی است. ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ | راهیان نور یک فنّاوری جدید برای استفاده‌ی از معدن تمام‌نشدنی سالهای دفاع مقدّس است، معنایش این است که همه‌ی کشور باید از این استفاده کند و قدر آن را بداند. ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ | این حرکت راهیان نور را مغتنم بشمرید. ۱۳۹۳/۰۱/۰۶ | راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی یک سنت حسنه به منظور پیشگیری از دو آسیب «فراموشی» و «تحریف» است. ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ | «راهیان نور»، بحمدالله این حرکت موفّق -که چند سالی است در کشور راه افتاده و روز‌به‌روز بحمدالله توسعه پیدا کرده است- یکی از جلوه‌های پاسداشت دوران دفاع مقدّس است. ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ | من از این حرکت راهیان نور -که چند سال است بحمدالله روزبه‌روز هم در کشور توسعه پیدا کرده- بسیار خرسندم و این حرکت را حرکت بسیار بابرکتی میدانم. ۱۳۸۹/۰۱/۱۱ | نکته‌ی اصلی و کلیدی در اردوهای راهیان نور، ایجاد زمینه برای «زیارت با معرفت» است. ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ | آنچه مهم است این است که ملت ایران این مقطع تاریخی حساس دفاع مقدس را هرگز فراموش نکند و سالهای پرمحنت، ولی پرافتخار دوران جنگ تحمیلی را هرگز از یاد نبرید. این آمدنها، این اظهار ارادتها، این یادبود گرفتنها، کمک میکند به اینکه این یادها در ذهنها زنده بماند. ۱۳۸۹/۰۱/۱۱ | مردم کشور، این سنت بسیار ستودنی [راهیان نور] را از چند سال پیش در پیش گرفتند که بیایند این مناطق را سالیانه -بخصوص در ایام اول سال- زیارت کنند. اینجا زیارتگاه است. ۱۳۸۹/۰۱/۱۱ | برای من مایه‌ی افتخار و سربلندی است که در این نقطه، در جمع شما راهیان نور و مجموعه‌ی عشاق دل‌باخته‌ی یاد شهیدان حضور داشته باشم. ۱۳۸۵/۰۱/۰۵
۰
تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۱۲۲۷۷
شهدای روحانی اهل سنت(5)؛

انس با قرآن و تقوای الهی دو ویژگی اساسی زندگی این شهید روحانی

مختصری از زندگینامه ماموستای شهید عبدالقادر بزرگ امید
به گزارش راهیان نور؛ عبدالقادر بزرگ امید، دهم مهر ماه 1315 متولد شد. پدرش ملا علاءالدین در روستای اسپریز مریوان زندگی می کرد. عبدالقادر، خواندن، نوشتن و قرائت قرآن را نزد پدرش فرا گرفت. پس از آن در درس حاج ملا کریم و سید علی حسینی حاضر شد و از فضل و دانش آنان برخوردار گشت و در هجده سالگی با دختری مؤمن از روستای اسپریز ازدواج کرد.
 
ملا عبدالقادر ضمن تحصیل علوم دینی در مذهب امام شافعی، از ظلم و فساد حکومت شاهنشاهی آگاهی یافت و اسباب اصلی ستم دربار و عمال حکومت را بی دینی و دوری از معارف اسلامی می دانست. از این روی به ترویج عقاید و معارف اسلامی آورد و از شاه و عمال او بیزاری جست.
 
مبارزه او از نظر مأموران و مزدوران شاه پنهان نماند، بدین سان مجبور شد روستای محل اقامت خود را تغییر دهد تا بتواند به مبارزه اش ادامه دهد، مدتی در روستای تپه کوئیک شهر روانسر به سر برد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مبارزه علیه گروهک های فریب خورده پرداخت. و با برشمردن ویژگی های احزاب و گروهک های مردمی به نامردمی بودن گروهک ها و مزدوری ان ها گواهی داد و مردم را از افتادن در دام آن ها برحذر داشت، ملا عبدالقادر با پیوستن به مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور فعالیت هایش را منظم تر و گسترده تر ساخت.

افراد ضد انقلاب بارها او را تهدید کردند اما او بر درستی راهی که برگزیده بود ایمان داشت و باکی از منافقین نداشت، حتی زمانی هم که اورا به اسارت بردند و شکنجه کردند خللی در عقیده او بوجود نیامد. ملا عبدالقادر در این زمان، امام جمعه و جماعت روستای لون سادات و راهنمای مردم در مسائل دینی و سیاسی بود.

افراد ضد انقلاب وقتی او را نفوذ ناپذیر یافتند تصمیم گرفتند او را به شهادت برسانند. پنجم خرداد ماه 1361 همراه برادر زاده اش که عضو بسیج بود به قصد کامیاران سفر کردند لیکن افراد ضد انقلاب آنها را در میانه راه به اسارت بردند و پس از شکنجه بسیار  به شهادت رساندند. پیکر پاک این شهید بزرگوار در گلزار شهدای شهرستان مریوان به خاک سپرده شد.
 
خصوصیات اخلاقی و اجتماعی
 
انس با قران کریم و تقوای الهی دو ویژگی اساسی در زندگی ملا عبدالقادر بود. فاصله زیاد اغنیا با فقرا او را خشمگین می ساخت، از این رو به مبارزه علیه خوانین و عمال حکومت پهلوی پرداخت. در برابر شکنجه ها و آزارها، صبر و مقاومت می کرد؛ امید به خداوند و شوقش شهادت، سختی های مبارزه را بر او آسان می ساخت. زمانی که در بند گروهک ها گرفتار شده بود همسرش برای آزادی او بسیار تلاش کرد، وقتی به ملاقاتش رفته بود خطاب به همسرش گفته بود:
 
«به خاطر آزادی از بند و زنجیر، هیچ گاه از راه حود برنمی گردم، به خانه برو و به فکر تربیت فرندانمان باش. آنان را به گونه ای پرورش بده که برای حق و در راه حق زندگی کنند و از باطل بپرهیزند.
 

انتهای پیام/
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما