مقام معظم رهبری (مدظله العالی) | آن‌ها [امریکاییها]، یک جنگ فرهنگی راه انداختند که دفاع مقدس فراموش شود. جمهوری اسلامی فناوری نرم راهیان نور را راه انداخت. ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ | راهیان نور کار بسیار بزرگ و مهمّی است. ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ | راهیان نور یک فنّاوری جدید برای استفاده‌ی از معدن تمام‌نشدنی سالهای دفاع مقدّس است، معنایش این است که همه‌ی کشور باید از این استفاده کند و قدر آن را بداند. ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ | این حرکت راهیان نور را مغتنم بشمرید. ۱۳۹۳/۰۱/۰۶ | راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی یک سنت حسنه به منظور پیشگیری از دو آسیب «فراموشی» و «تحریف» است. ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ | «راهیان نور»، بحمدالله این حرکت موفّق -که چند سالی است در کشور راه افتاده و روز‌به‌روز بحمدالله توسعه پیدا کرده است- یکی از جلوه‌های پاسداشت دوران دفاع مقدّس است. ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ | من از این حرکت راهیان نور -که چند سال است بحمدالله روزبه‌روز هم در کشور توسعه پیدا کرده- بسیار خرسندم و این حرکت را حرکت بسیار بابرکتی میدانم. ۱۳۸۹/۰۱/۱۱ | نکته‌ی اصلی و کلیدی در اردوهای راهیان نور، ایجاد زمینه برای «زیارت با معرفت» است. ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ | آنچه مهم است این است که ملت ایران این مقطع تاریخی حساس دفاع مقدس را هرگز فراموش نکند و سالهای پرمحنت، ولی پرافتخار دوران جنگ تحمیلی را هرگز از یاد نبرید. این آمدنها، این اظهار ارادتها، این یادبود گرفتنها، کمک میکند به اینکه این یادها در ذهنها زنده بماند. ۱۳۸۹/۰۱/۱۱ | مردم کشور، این سنت بسیار ستودنی [راهیان نور] را از چند سال پیش در پیش گرفتند که بیایند این مناطق را سالیانه -بخصوص در ایام اول سال- زیارت کنند. اینجا زیارتگاه است. ۱۳۸۹/۰۱/۱۱ | برای من مایه‌ی افتخار و سربلندی است که در این نقطه، در جمع شما راهیان نور و مجموعه‌ی عشاق دل‌باخته‌ی یاد شهیدان حضور داشته باشم. ۱۳۸۵/۰۱/۰۵
مقام معظم رهبری (مدظله العالی) | آن‌ها [امریکاییها]، یک جنگ فرهنگی راه انداختند که دفاع مقدس فراموش شود. جمهوری اسلامی فناوری نرم راهیان نور را راه انداخت. ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ | راهیان نور کار بسیار بزرگ و مهمّی است. ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ | راهیان نور یک فنّاوری جدید برای استفاده‌ی از معدن تمام‌نشدنی سالهای دفاع مقدّس است، معنایش این است که همه‌ی کشور باید از این استفاده کند و قدر آن را بداند. ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ | این حرکت راهیان نور را مغتنم بشمرید. ۱۳۹۳/۰۱/۰۶ | راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی یک سنت حسنه به منظور پیشگیری از دو آسیب «فراموشی» و «تحریف» است. ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ | «راهیان نور»، بحمدالله این حرکت موفّق -که چند سالی است در کشور راه افتاده و روز‌به‌روز بحمدالله توسعه پیدا کرده است- یکی از جلوه‌های پاسداشت دوران دفاع مقدّس است. ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ | من از این حرکت راهیان نور -که چند سال است بحمدالله روزبه‌روز هم در کشور توسعه پیدا کرده- بسیار خرسندم و این حرکت را حرکت بسیار بابرکتی میدانم. ۱۳۸۹/۰۱/۱۱ | نکته‌ی اصلی و کلیدی در اردوهای راهیان نور، ایجاد زمینه برای «زیارت با معرفت» است. ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ | آنچه مهم است این است که ملت ایران این مقطع تاریخی حساس دفاع مقدس را هرگز فراموش نکند و سالهای پرمحنت، ولی پرافتخار دوران جنگ تحمیلی را هرگز از یاد نبرید. این آمدنها، این اظهار ارادتها، این یادبود گرفتنها، کمک میکند به اینکه این یادها در ذهنها زنده بماند. ۱۳۸۹/۰۱/۱۱ | مردم کشور، این سنت بسیار ستودنی [راهیان نور] را از چند سال پیش در پیش گرفتند که بیایند این مناطق را سالیانه -بخصوص در ایام اول سال- زیارت کنند. اینجا زیارتگاه است. ۱۳۸۹/۰۱/۱۱ | برای من مایه‌ی افتخار و سربلندی است که در این نقطه، در جمع شما راهیان نور و مجموعه‌ی عشاق دل‌باخته‌ی یاد شهیدان حضور داشته باشم. ۱۳۸۵/۰۱/۰۵
مقام معظم رهبری (مدظله العالی) | آن‌ها [امریکاییها]، یک جنگ فرهنگی راه انداختند که دفاع مقدس فراموش شود. جمهوری اسلامی فناوری نرم راهیان نور را راه انداخت. ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ | راهیان نور کار بسیار بزرگ و مهمّی است. ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ | راهیان نور یک فنّاوری جدید برای استفاده‌ی از معدن تمام‌نشدنی سالهای دفاع مقدّس است، معنایش این است که همه‌ی کشور باید از این استفاده کند و قدر آن را بداند. ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ | این حرکت راهیان نور را مغتنم بشمرید. ۱۳۹۳/۰۱/۰۶ | راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی یک سنت حسنه به منظور پیشگیری از دو آسیب «فراموشی» و «تحریف» است. ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ | «راهیان نور»، بحمدالله این حرکت موفّق -که چند سالی است در کشور راه افتاده و روز‌به‌روز بحمدالله توسعه پیدا کرده است- یکی از جلوه‌های پاسداشت دوران دفاع مقدّس است. ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ | من از این حرکت راهیان نور -که چند سال است بحمدالله روزبه‌روز هم در کشور توسعه پیدا کرده- بسیار خرسندم و این حرکت را حرکت بسیار بابرکتی میدانم. ۱۳۸۹/۰۱/۱۱ | نکته‌ی اصلی و کلیدی در اردوهای راهیان نور، ایجاد زمینه برای «زیارت با معرفت» است. ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ | آنچه مهم است این است که ملت ایران این مقطع تاریخی حساس دفاع مقدس را هرگز فراموش نکند و سالهای پرمحنت، ولی پرافتخار دوران جنگ تحمیلی را هرگز از یاد نبرید. این آمدنها، این اظهار ارادتها، این یادبود گرفتنها، کمک میکند به اینکه این یادها در ذهنها زنده بماند. ۱۳۸۹/۰۱/۱۱ | مردم کشور، این سنت بسیار ستودنی [راهیان نور] را از چند سال پیش در پیش گرفتند که بیایند این مناطق را سالیانه -بخصوص در ایام اول سال- زیارت کنند. اینجا زیارتگاه است. ۱۳۸۹/۰۱/۱۱ | برای من مایه‌ی افتخار و سربلندی است که در این نقطه، در جمع شما راهیان نور و مجموعه‌ی عشاق دل‌باخته‌ی یاد شهیدان حضور داشته باشم. ۱۳۸۵/۰۱/۰۵
۰
تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۹۹۷۸
آیت‌الله سبحانی :

ایمان مستحکم حضرت خدیجه(س) تأثیر ویژه‌ای در بقای اسلام داشت

ایمان مستحکم حضرت خدیجه(س) تأثیر ویژه‌ای در بقای اسلام داشت
به گزارش راهیان نور، آیت‌‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در هشتمین برنامه چشمه معرفت که در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه دوم سیما پخش می‌شود، با تأکید بر اینکه پیامبر اکرم (ص) برترین معرِّف حضرت خدیجه (س) هستند، گفت: بعد از درگذشت حضرت خدیجه (س)، پیامبر (ص) مدام از ایشان سخن می‌گفت و از ایشان تعریف می‌کرد و وقتی نام ایشان را می‌شنید، اشک از چشمانشان جاری می‌شد.
 
وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات پیش می‌آمد که برخی از مردم خطاب به پیامبر اکرم (ص) عرضه می‌داشتند که چرا اینقدر برای همسرتان خدیجه(س) اشک می‌ریزید و از ایشان یاد می‌کنید، حضرت در پاسخ به آنان می‌فرمود: «خدیجه زنی بود که وقتی همه مردم مرا تکذیب کردند او به من ایمان آورد، در پیشرفت دین خدا به من کمک کرد و تمام دارایی‌اش را برای اسلام صرف کرد و من مأمور هستم که بشارت خانه‌ای در بهشت را به او بدهم».
 
آیت‌‌الله سبحانی با اشاره به داستانی درباره ایمان مستحکم حضرت خدیجه (س) گفت: در میان زنان نخستین زن، حضرت خدیجه (س) و در میان مردان نخستین مرد، امیرالمومنین(ع) بود که به نبی مکرم اسلام (ص) ایمان آورد. روزی فردی دید که در میان بت‌پرستان مکه سه نفر جدای از آنان وارد مسجدالحرام شدند و به نماز ایستادند. سوال شد که این سه نفر چه کسانی هستند، عبدالمطلب پاسخ داد: آن که جلوی دو نفر دیگر است، برادرزاده‌ام محمّد است و دو نفر دیگر یکی همسر او و دیگری برادرزاده دیگرم علی است، سپس گفت: بدان که در زیر آسمان، فقط این دو نفر به محمد ایمان آوردند.
 
وی با اشاره به قرارداد مضابه میان حضرت خدیجه (س) و پیامبر اکرم (ص) یادآور شد: پیامبر (ص) اجیره حضرت خدیجه (س) نبود، بلکه میان آن دو بزرگوار قرارداد مضابه‌ای منعقد شده بود؛ به این صورت که مالک یعنی حضرت خدیجه(س) مال خود را در اختیار عامل قرار می‌دهد و در سود و نه ضرر با او شریک می‌‌شود.
 
آیت‌‌الله سبحانی درباره ازدواج حضرت خدیجه (س) با پیامبر (ص) نیز گفت: حضرت ابوطالب (ع) در ابتدا پیشنهاد ازدواج با پیامبر(ص) را مطرح کرد که حضرت خدیجه (س) موافقت کرد. پس از این ازدواج، حضرت خدیجه (س) به مدت سه سال در شعب ابی‌‌طالب به سر برد و در سخت‌ترین شرایط که حتی گاهی روزها را با یک خرما به آخر می‌رساندند، لحظه‌ای لب به اعتراض نگشود.
 
انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما