کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک عکاس:

هنر یکی از راه ها برای انتقال ارزش ها است

11 مرداد 1403 ساعت 20:13

این خادم مرکز خبری شهید رهبر گقت: مقام معظم رهبری بحث جهاد تبیین را فرموده‌اند یعنی ما دستاورد های انقلاب اسلامی را معرفی کنیم که قدم اول آن نشان دادن پیشرفت ها به شکل عینی است.


به گزارش خبرنگار اعزامی مرکز خبری شهید رهبر، یکی از خادمین رسانه‌ای یادمان بازی‌دراز گفت: مقام معظم رهبری بحث جهاد تبیین را فرموده‌اند یعنی ما دستاورد های انقلاب اسلامی را معرفی کنیم که قدم اول آن نشان دادن پیشرفت ها به شکل عینی است. خود این مسئله که ما می توانیم با خیال آسوده بدون ترس از احتمال تیر و موشک اینجا قدم بگذاریم یعنی پیشرفت در صنایع دفاعی و بازدارنده . چگونگی تحقق این پیشرفت نیاز به جهاد تبیین دارد.


وی در ادامه گفت: حضور در این مناطق باعث می‌شود ما متوجه شویم که چه خون هایی ریخته شده است و این فرهنگ عاشورایی را به نسل امروزی به خصوص جوانان منتقل کنیم و بگوییم این ارزش های که ما الان داریم به راحتی به دست نیامده است و خون ها پای آن ریخته شده است.

این خادم مرکز خبری شهید رهبر تصریح کرد: این حماسه سازی در هر کشوری رقم می خورد و هر سربازی فداکاری می کرد، در کشور خودش برای آن سرباز تندیس می ساختند و در میادین شهرها و موزه ها به نمایش می گذاشتند و ما که فرهنگ ولایی و عاشورایی داریم باید به پاسداری و انتقال از ارزش های خود برخیزیم.

وی در خصوص نحوه انتقال ارزش ها عنوان کرد: یکی از راه های انتقال ارزش ها، هنر است چون هر کاری که در بستر هنر انجام شود گیرایی، پویایی، رشد، توسعه و نشر آن در جامعه سریع تر است. هنر عکاسی هست، فیلم سازی هست، نقاشی و انواع هنرها هست که سریع در جامعه منتشر می‌شود.
 
این عکاس ادامه داد: خودم در مراسم های شهدا و راهیان نور دوربین همراه دارم و صحنه هایی از افراد می بینم که شاید درباره این فرهنگ ذهنیتی نداشته‌ اند اما با حضور در این فضا اشک شان جاری شده و من و همکارانم نیز به اصطلاح هنری آنها را شکار کردیم و با انتشار اینگونه تصاویر این پیام را می رسانیم که فضاهای بکر معنوی در این کشور وجود دارد که باید رفت دید و لذت برد.

وی راجع به کار در حوزه دانش آموزی گفت: در بحث دانش آموزان هم هر کس قدم این مسیر می‌گذارد، کار او ماندگار می شود و ارزش پیدا می کند، چون مسیری است که به شهدا اتصال دارد.
 
این خادم مرکز خبری شهید رهبر عنوان کرد: در مجموع هر حرکتی که وصل می‌شود به شهدا ماندگار است چون رأس آن، امام حسین علیه السلام است و تا این فرهنگ عاشورایی هست، ما نیز به عنوان رهروان امام شهیدمان، زنده و پویا هستیم.

اینجا
 
خبرنگار: امیرعلی کبیری
 


کد مطلب: 19562

آدرس مطلب :
http://www.rahianenoor.com/fa/news/19562/هنر-یکی-راه-انتقال-ارزش

راهيان نور
  http://www.rahianenoor.com