کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایگاه اطلاع رسانی ستاد مرکزی راهیان نور کشور؛

استان کردستان | دانش آموزان کردستانی عازم سرزمین‌های نور شدند

20 آبان 1402 ساعت 9:40

کردستان نه تنها یکی از میزبان‌های راهیان نور است، بلکه دانش‌آموزان و دانشجویان خود را هم به سرزمین‌های نور گسیل می‌دارد. بر این اساس از دو هفته پیش تاکنون کاروان‌های متعددی از مدارس شهرستان‌های مختلف استان راهی مناطق عملیاتی استان‌های مرزی شده‌اند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از کردستان، اردوی راهیان نور فرصت بزرگی را فراهم کرده است برای آشنایی نسل‌های جدید با دلاورمردی‌های افسانه‌ای مردان رزم که طی 8 سال دفاع مقدس، از ذره ذره خاک این سرزمین دفاع و در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند.
بیش از دو دهه از اجرای طرح راهیان نور می‌گذرد؛ طرحی که در سال‌های اولیه، مقصدش جبهه‌ها و مناطق جنگی آرام و خاک‌خورده خوزستان بود و بتدریج در سال‌های بعد، استان‌های غربی کشورمان نظیر ایلام و کرمانشاه و کردستان هم به آن اضافه شد. طرحی که پلی شده بود بین دل‌های دانش‌آموزان و دانشجویان، با ملکوت جبهه‌ها تا غبار دنیای رنگارنگِ پس از جنگ را از روی دل‌های مشتاق پاک کند و قصه بریدن از خاک و رسیدن به افلاک را مثل اکسیری در وجود جوانان و نوجوانانی که سالهای دفاع مقدس را درک نکرده بودند، تزریق کند.
حالا دیگر یک روز ملی هم برای راهیان نور که اولین کاروانش در سال 1376 عازم جبهه‌ها شد، در تقویم ایران ثبت شده است؛ روز 20 اسفند که به همت شورای فرهنگ عمومی کشور در سال 92 مصوب شد. بهانه انتخاب این روز از ماه اسفند هم تاریخ حضور یکی از سفرهای مقام معظم رهبری در سرزمین‌های نور بوده است.
برگزاری اردوهای راهیان نور که به نوعی گردشگری جنگ در ایران هم به شمار می‌رود، آنچنان ارزشمند بوده که مورد رضایت رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفته و معظم‌له در این‌باره فرمودند: " من از این حرکت راهیان نور -که چند سال است بحمدالله روزبه‌روز هم در کشور توسعه پیدا کرده- بسیار خرسندم و این حرکت را حرکت بسیار بابرکتی می‌دانم".

کردستان میزبان راهیان نور
حالا سالهاست که کردستان هم مثل سایر استان‌های غربی و جنوبی در فصولی از سال میزبان اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور می‌شود.
در همین راستا مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور غرب کشور مردادماه امسال با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در شهر مریوان برگزار و 600 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر سروآبادی و مریوانی به مناطق عملیاتی استان اعزام شدند.
در دو هفته اخیر نیز سفر اردوهای راهیان نور به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی آغاز شد. در این طرح ابتدا دانش‌آموزان دختر سنندجی و در ادامه دانش‌آموزان سایر شهرستان‌های استان به مناطق عملیاتی جبهه اعزام شدند.

دانش‌آموزان مریوانی در راه ملکوت جبهه‌ها
در همین راستا صبح امروز معاون هماهنگ‌کننده سپاه مریوان با اشاره به اعزام 88 نفر از دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه مدارس این شهرستان با دو دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی اظهار داشت: این کاروان به مدت دو روز از یادمان‌های دفاع مقدس مناطق عملیاتی ایلام و کرمانشاه بازدید می‌کنند.
سرهنگ منصور لطیفی گفت: یکی از برنامه‌های شاخص و اثربخش در حوزه فرهنگی و معارف تربیتی، برگزاری اردوهای راهیان‌نور است که هر سال از لحاظ کمی و کیفی در حال ارتقاست.
معاون سپاه شهرستان مریوان تاکید کرد که تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس هدف اصلی اجرای اردوی راهیان نور است.

عطر راهیان نور در مدارس سروآباد پیچید
برخی از دانش‌آموزان دختر مدارس شهرستان سروآباد هم به اردوی راهیان نور اعزام شدند. این دانش‌آموزان صبح امروز با بدرقه جانشین فرماندهی سپاه سروآباد، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان و سایر مسئولان شهرستانی به سرزمین‌های نور رفتند.
دانش‌آموزان دختر سروآبادی که تعدادشان به 90 نفر می‌رسید، با هدف آشنایی با مناطق عملیاتی دفاع مقدس استان‌های ایلام و کرمانشاه اعزام شدند تا از مناطق جنگی بازمانده از جنگ ایران و عراق و یادمان‌ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کنند.

دومین کاروان کامیاران راهی جبهه‌های نور شد
امروز در کامیاران نیز کاروان راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی و یادمان‌های شهدای جبهه میانی غرب کشور در استان‌های کرمانشاه و ایلام اعزام شدند. این گروه دومین کاروان از دانش آموزان کامیارانی بودند که به مناطق عملیات اعزام می‌شدند.

کردستان ظرفیت‌های خوبی برای حضور کاروان‌های راهیان نور دارد
فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی درخصوص کاروان راهیان نور گفت: امروز همه ما در مقابل انقلاب اسلامی، خون شهدا و همه ارزش‌هایی که امام انقلاب و مقام معظم رهبری برای حفظ و احیای آن تلاش کرده و در مقابل دنیای کفر ایستادند، وظیفه داریم که واقعیت‌ها را به خوبی ارائه دهیم. از همین رو باید تلاش‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برای نسل جوانان بازگو شود.
سردار امان‌الله گشتاسبی با بیان اینکه کردستان با دارا بودن اماکن متعدد در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت، ظرفیت بالقوه و خوبی برای حضور کاروان‌های دانشجویی و دانش‌آموزی راهیان نور دارد، افزود: امید است با ورود کاروان‌های راهیان نور و خیل انبوه جوانان عاشق و علاقه‌مند به نظام و انقلاب بتوانیم در راه گسترش فرهنگ و ایثار و شهادت گام های مؤثرتری برداریم.
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 18617

آدرس مطلب :
http://www.rahianenoor.com/fa/news/18617/استان-کردستان-دانش-آموزان-کردستانی-عازم-سرزمین-های-نور-شدند

راهيان نور
  http://www.rahianenoor.com