کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خبر داد:

استان اصفهان | برنامه بسته‌های فرهنگی اردویی برای دانش‌آموزان استان اصفهان تدوین شده است

25 مهر 1402 ساعت 10:15

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باتوجه‌به برگزاری اردوهای راهیان نور، راهیان پیشرفت و اردوهای عمومی مدارس از و دستور وزارت متبوع مبنی بر لزوم ۲ روز شرکت در اردو برای هر دانش‌آموز در طول سال تحصیلی، برای افزایش کیفیت و کمیت آموزش‌های اردویی اقدام به تعریف بسته‌های فرهنگی اردویی کردیم.


به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مهدی نم‌نبات، معاون پرورشی و فرهنگی این اداره کل در گفت‌وگو با روابط عمومی با بیان اهمیت مخاطب‌شناسی در برگزاری اردوهای دانش‌آموزی اظهار داشت: الزامات برگزاری اردو برای دانش‌آموزان دختر و پسر در مقاطع گوناگون با هم تفاوت دارد و به همین دلیل، بسته‌های اردویی که برای این دانش‌آموزان تهیه می‌شود نیز متفاوت است.
وی افزود: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده در طول تابستان، مسیرهای مختلفی را برای آموزش این مهارت به همکاران در نظر گرفتیم که یکی از آن‌ها دوره سفیران تربیت بود و در آن، تمام معاونان و مربیان پرورشی استان در اقدامی ابتکاری سه روزگرد هم جمع شدند و در این برنامه، بخشی از آموزش‌ها به مباحث اردویی اختصاص یافت.
نم‌نبات با اشاره به ادامه‌دار بودن این آموزش‌ها در طول سال تحصیلی، بیان داشت: باتوجه‌به برگزاری اردوهای راهیان نور، راهیان پیشرفت و اردوهای عمومی مدارس از و دستور وزارت متبوع مبنی بر لزوم ۲ روز شرکت در اردو برای هر دانش‌آموز در طول سال تحصیلی، برای افزایش کیفیت و کمیت آموزش‌های اردویی اقدام به تعریف بسته‌های فرهنگی اردویی کردیم.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از ابلاغ این برنامه به مدارس استان خبر داد و عنوان کرد: این بسته‌ها شامل سرگرمی‌های اردویی، دستورالعمل اردویی، آموزش برگزاری اردوی یک‌روزه و مطالب مفید دیگر است.
نم‌نبات ادامه داد: باتوجه‌به اقلیم گسترده استان اصفهان و تنوع زیست‌بوم‌ها و فرهنگ‌ها در این حیطه جغرافیایی، بخشی از این بسته اردویی به معرفی مسیرهای اردویی، مکان‌های اردویی، نوع سوغات، محل مناسب صرف ناهار و اقامه نماز و... در ۴۱ ناحیه و منطقه آموزش و پرورش استان اختصاص یافت تا فرایند برگزاری اردو را تسهیل و تنوع آن را بیشتر کند.
وی ابراز داشت: تمام تلاش ما این است که رویکرد برگزاری اردو از تفریحی به تربیتی تغییر یابد و برای تمام لحظات آن از قبل از حرکت تا حین حرکت و زمان استقرار برنامه مناسب تعریف شود.
نم‌نبات با تذکر در خصوص اردوهای چندروزه خاطرنشان کرد: اردوهای چندروزه نیازمند تمرکز، دقت و توجه بسیار بیشتری است؛ چرا که در این اردوها دانش‌آموزان فضا و زمان آزاد بیشتری دارند و باید باارزش قائل‌شدن برای وقت آن‌ها، برنامه دقیقی را برای این دست از اردوها تعریف کنیم.
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 18516

آدرس مطلب :
http://www.rahianenoor.com/fa/news/18516/استان-اصفهان-برنامه-بسته-های-فرهنگی-اردویی-دانش-آموزان-تدوین-شده

راهيان نور
  http://www.rahianenoor.com