کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راهیان نور؛

استان آذربایجان غربی | آمادگی آذربایجان غربی برای میزبانی از زائرین غیرایرانی در مرز بازرگان

31 مرداد 1402 ساعت 6:30

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهداء آذربایجان غربی از آمادگی این استان برای میزبانی از زائران غیرایرانی در مرز بازرگان خبر داد و گفت: هماهنگی‌های موردنیاز در این زمینه انجام گرفته است.


به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، عزت‌الله ابراهیمی مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهداء آذربایجان غربی امروز ۳۰ مرداد در جلسه هماهنگی استقبال از زائران غیرایرانی که در ارومیه برگزار شد، گفت: طبق هماهنگی‌ها و اقدامات صورت گرفته در سطح استان، آمادگی لازم برای استقبال از زائرین در مرز بازرگان ایحاد شده است.
وی در ادامه سخنان خود گفت: مرز بازرگان یکی از مرزهای کشور برای ورود زائرین غیر ایرانی جهت اعزام به کربلای معلی می‌باشد، که تمهیدات لازم برای استقبال از زائران اتخاذ شده، که امید است مورد رضایت اقدس الهی قرار گیرد.
ابراهیمی ادامه داد: در سال گذشته ۲ هزار و ۷۸۰ نفر از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان از مرز بازرگان تردد کرده‌اند تا خود را به کربلای معلی برسانند، دراین راستا کشور آذربایجان با ۱ هزار و ۴۷۰ زائر بیشترین آمار ورود از مرز بازرگان را داشته است.
وی با بیان اینکه، برای خدمات‌رسانی اعم از اسکان و تغذیه به این زائرین هفت کوکب در داخل استان پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: برای استقبال از زائرین برنامه‌هایی از جمله برگزاری مراسم استقبال با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی، برگزاری مراسم عزاداری و ... پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: بنا به هماهنگی‌ها و بررسی‌های صورت گرفته پیش بینی می شود آمار ورود زائرین از مرز بازرگان افزایش یابد؛ مرزهای خروجی زائرین غیر ایرانی از کشورمان مرزهای تمرچین،خسروی و شلمچه خواهد بود.
مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهداء آذربایجان غربی با بیان اینکه، با توجه به تدابیری که اندیشیده شده است، به طور قطع مراسم اربعین حسینی امسال پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، ادامه داد: حضور میلیونی مردم از جای جای ایران و دیگر کشورها در مسیر کربلای معلی برای جهان اسلام و عاشقان اهل بیت(ع) دلگرم‌کننده است.
ابراهیمی در ادامه سخنان خود پیاده‌روی اربعین را نماد اتحاد و همدلی امت اسلامی دانست و اضافه کرد: در مسیر منتهی به کربلا و در مقصد سراسر نور، شور عجیبی  به واسطه حضور زائران خلق می‌شود، چون آحاد مردم اعم از مسلمان و مسیحی، شیعه و سنی، ایرانی و غیرایرانی همه کنار هم یک دل برای امام حسین(ع) سوگواری می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: مسلمانان نه در شعار و سخنرانی و بیانیه بلکه به واسطه حضور در پیاده‌روی ‌اربعین حسینی نشان می‌دهند که قدرت از آن اسلام بوده و اجتماعی عظیم‌تر از اربعین حسینی در سراسر جهان وجود ندارد و در آینده نیز شکل نخواهد گرفت.


کد مطلب: 18290

آدرس مطلب :
http://www.rahianenoor.com/fa/news/18290/استان-آذربایجان-غربی-آمادگی-میزبانی-زائرین-غیرایرانی-مرز-بازرگان

راهيان نور
  http://www.rahianenoor.com