کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مناطق عملیاتی شمالغرب کشور

یادمان شهدای زریوار

آشنایی با یادمان های دفاع مقدس

24 تير 1402 ساعت 11:46


                                               
                                      
 مریوان از شمال و غرب با استان سلیمانیه عراق و از جنوب با شهر سرو آباد همسایه است. شهر مریوان در 125 کیلومتری شمال غربی سنندج قرار دارد. بیمارستان صحرایی ابو عمار در ورودی جنوبی این شهر، یادآور روزهای سخت دفاع مقدس است. دریاچه زریوار در غرب این شهر از مناطق دیدنی این منطقه محسوب می شود. ارتفاعات مرزی قوچ سلطان در غرب این دریاچه حماسه های زیادی به خود دیده است.
در تیر ماه سال 58، "شهید چمران" به همراه "شهید فلاحی" در این شهر حضور یافتند و پادگان ارتش مریوان را از محاصره ضد انقلاب خارج کردند. در تاریخ 3 تیر 1359 نیروهای سپاه به فرماندهی حاج احمد متوسلیان، از طریق سه محور دارسیران، محور میانی شهر و محور منتهی به پادگان، عملیات پاک سازی مریوان را انجام دادند.
 
مزار مطهر4 شهید گمنام دفاع مقدس در جانب شرقی دریاچه زریوار مریوان و در نزدیکی سنگرهای رزمندگان اسلام، از اماکن زیارتی زائرین جبهه های شمال غرب است. شهید گمنام 13 ساله در عملیات والفجر 6، محل شهادت چیلات. شهید گمنام 19 ساله در عملیاتت کربلای 5، محل شهادت شلمچه. شهید گمنام 22 ساله در عملیات بازی دراز، محل شهادت سرپل ذهاب. شهید گمنام 24 ساله در منطقه میمک، مشخصات شهدای گمنامی هستند که شهر مریوان در اردیبهشت 88، قبل از تشریف فرمایی رهبر معظم انقلاب اسلامی، میزبان آنها بوده است.


                                       
                                                 دریافت برخط محتوای یادمان‌ والفجر4

                        





.


کد مطلب: 18115

آدرس مطلب :
http://www.rahianenoor.com/fa/news/18115/یادمان-شهدای-زریوار

راهيان نور
  http://www.rahianenoor.com