یزد-خبرنگار راهیان نور- مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد گفت: خرید سوغاتی های مرسوم و صنایع دستی استان های میزبان راهیان نور علاوه بر اشتغال، به توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی کمک بسزایی می کند.
پرونده/ راهیان نور و شکوفایی اقتصاد ملی(3)
سیف الدینی: راهیان نور کارگاه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی است
31 خرداد 1394 ساعت 10:11
یزد-خبرنگار راهیان نور- مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد گفت: خرید سوغاتی های مرسوم و صنایع دستی استان های میزبان راهیان نور علاوه بر اشتغال، به توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی کمک بسزایی می کند.
به گزارش سرویس مهمان شهدا، سرهنگ حبیبالله سیفالدینی مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد درباره چگونگی اثرگذاری راهیان نور بر اقتصاد ملی گفت: برای اینکه بتوانیم در اقتصاد مقاومتی به خودمان متکی شویم باید از ظرفیت ها و پتانسیل های سپاه و بسیج استفاده کنیم. با توجه به آمادگی و ایجاد زیرساخت هایی در حوزه تدارکات و پشتیبانی توانستهایم خیلی ارزانتر و با کیفیت بهتر به زائران راهیان نور خدماترسانی کنیم.
سیفالدینی در خصوص تأثیر اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: حمایت از تولیدات داخلی قاعدتا سبب رونق اقتصاد و افزایش اشتغال میشود که خود میتواند کلید حل بسیاری از مشکلات کنونی کشور باشد و این مهم نیز تنها با همدلی ملت فخیم ایران امکان پذیر است. ما نیز به زائران راهیان نور و مدیران کاروانها تاکید کردهایم تا اکثر خریدهای خود به ویژه سوغاتیهای مرسوم و صنایع دستی استانهای میزبان راهیان نور را از آن استانها خریداری کنند که علاوه بر ایجاد اشتغال به توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی در استانهای میزبان راهیان نور نیز کمک بسزایی کند.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری آن را به عنوان راهکار اصلی در مقابله با تحریمها عنوان کردند، در جنگ تحمیلی توسط رزمندهها و مردم محقق شد، بنابراین عزیزانی که در راهیان نور شرکت میکنند و به دنبال پیروی از راه شهدا و ایثارگران هستند میتوانند فرهنگ و تجربه آن زمان را سرلوحه کار خود در جنگ اقتصادی قرار بدهند. برای این کار هم نیاز به یک حماسه و نهضت است تا اقتصاد مقاومتی که در آن زمان رخ داد، امروز نیز احیا شود.
سیفالدینی خاطرنشان کرد: مردم به ویژه نسل جوان باید توان خود را در این رابطه نشان دهند، اکنون که موسم عزیمت جوانان و خانوادهها به مناطق جنگی غرب و شمالغرب است میتوان از این موقعیت به عنوان کارگاه اقتصاد مقاومتی بهره برد و زندگی ساده، به دور از اصراف و تجمل را ظرف چند روز حضور در مناطق جنگی تمرین کرد. یقینا این تمرین چند روزه اگر با آگاهی لازم و با فهم صحیح از میدان جنگ فعلی صورت بگیرد، میتواند پس از سفر نیز در ذهن فرد نهادینه شده و به تدریج تبدیل به فرهنگ مصرفی جدیدی شود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 5123